تمرکز»
بخش هایی از کتاب:
-دل مشغولی دیجیتالی باعث میشود از رودرویی و گفتوگو با مردم واقعی باز بمانیم و فراموش کنیم که از تعامل و صحبت چهره به چهره با مردم است که میتوانیم علائم و پیامهای غیر کلامی را یاد بگیریم. نسل جدید دیجیتالی ممکن است در کار با صفحه کلید تلفن همراه یا کامپیوتر ماهر باشد، ولی در هنگام چهره به چهره شدن با آدمها در دنیای واقعی از درک رفتار آنها عاجز است، به ویژه آنکه در هنگام تعال با دیگران، گاه و بیگاه، سرش را پایین میاندازد و دکمه های تلفن همراه خود را فشار میدهد و پیامی را که از سوی دوستش برایش ارسال شده میخواند یا برای او پیامی میفرستد.
-یک معلم کلاس هشتم به من گفت که در طی سالهای زیادی که تدریس کرده است کتاب اسطوره شناسی همیلتون را برای دانشآموزان خود میخوانده است و آنها عاشق این کتاب بودهاند. اما از پنج سال گذشته به این طرف، بچهها دیگر از خواندن زندگی اسطورهها هیجانزده نمیشوند. آنها میگویندخواندن کتاب سخت است و جملات آن خیلی پیچیده است و مدت زیادی طول میکشد تا یک صفحه از آن را بخوانند.»
مغز من در گذر زمان»
دغدغهی اصلی این کتاب مسئلهی زمان است. در کتاب مغز من در گذر زمان از قابلیتهای مغز و میانگین دوام و دلیل ضعیف شدن و شیوهی تقویتشان میخوانیم. مطالب این کتاب به ما کمک میکنند تا با برنامهریزی، توانمندیهای ذهنیمان مخصوصا حافظهمان را تقویت کنیم و تا دوران کهنسالی از آنها بهرهمند باشیم. تارا رضاپور و حامد اختیاری در این کتاب بیشتر قصد انتقال اطلاعات داشتهاند تا ارائهی تمرین و راهکار.
باشگاه مغز»
کتاب کاربردی است از نویسندگان متخصص در زمینهی علوم شناختی و علوم اعصاب که مکمل کتاب دیگرشان یعنی مغز من در گذر زمان» است. باشگاه مغز» منبع راهکارها و تمرینهایی است برای فعال کردن و بهکارگیری توانمندیهای مختلف مغز. این تمرینها برای هفت بخش شناختی حافظه، توجه، مهارتهای بصری-فضایی، حل مسئله و منطق، مهارتهای محاسباتی، بازشناسی چهره و احساسات و مهارتهای کلامی طراحی شدهاند.
چگونه حافظه برتر داشته باشیم»
تمرکز این کتاب بر بررسی عوامل فیزیولوژیکی موثر در تقویت و ضعف حافظه است. روبرت توکه در کتاب چگونه حافظهی برتر داشته باشیم؟» سیستم مغز را شرح میدهد و از مواد غذایی و معدنی دارای فسفر و کلسیم و منیزیم و بعضی ویتامینها میگوید و اینکه آنها چه تاثیری بر کارکرد حافظه دارند. بخشی از کتاب به اهمیت تنفس اختصاص دارد و توکه در آن تمرینهایی ارائه داده که با اصلاح شیوهی تنفس بتوانیم حافظهمان را تقویت کنیم. علاوه بر این اصلاح شیوهی تنفس، مقاومت در برابر خستگی و قدرت یادگیری ما را افزایش میدهد. در بخش دیگری از کتاب، توکه دربارهی تاثیر داروها و مواد شیمیایی و گیاهی بر حافظه صحبت میکند. تمرینهای عملی کتاب کمک میکنند تا عملکرد حافظه و ذهنمان را سریعتر کنیم.
تقویت حافظه و تمرکز کودکان»
رفتارهایی که در کودکی در ما ایجاد شوند تاثیر و دوام طولانی مدت دارند. یعنی اگر در سن کم یاد بگیریم چطور مطالب را به خاطر بسپاریم و حافظهی خود را تقویت کنیم هم در مراحل مختلف مثل تحصیل موفقتر میشویم و هم در بزرگسالی میدانیم چطور حافظهی خود را تقویت کنیم. آموزش به وسیلهی بازی برای کودکان شادیآفرین است. کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان برای گروه سنی حدود هفت تا دوازده ساله نوشته شده است. در این کتاب بعد از توضیح انواع حافظه، تمرینها و بازیهایی آموزش داده میشود که به صورت انفرادی و گروهی قابل اجرا هستند . این بازیها هم اختلالات یادگیری را برطرف میکنند و هم تمرکز و هوش و حافظهی کودکان را تقویت میکنند. هدف این بازیها ایجاد یک مهارت برای کودک است؛ بعد از اینکه کودک با تمرین بر روی یک مهارت تسلط پیدا کرد میتواند آن را در فعالیتهای دیگر هم استفاده کند. بازیها و تمرینها با کاغذ و مداد یا فعالیتهای حسی و حرکتی انجام میشوند و نیاز به امکانات بیش از این ندارند. اعتماد به نفس کودک اهمیتی برابر با تواناییهای دیگرش دارد. اگر مهارتها و تمرکز و حافظهی کودک تقویت شود اعتماد به نفس او هم تقویت میشود.
بهسازی فعال حافظه»
تمرین و تکرار باعث انتقال مطالب از حافظهی کوتاهمدت به حافظهی بلندمدت و تثبیت آنها میشود. کتاب بهسازی فعال حافظه دارای صد تمرین کاربردی و کارآمد است که باعث فعال کردن و تقویت حافظه میشوند و به سرعت تثبیت مطالب کمک میکنند. تمرینهای کتاب نیاز به امکانات مخصوصی ندارند و در هر شرایطی قابل اجرا هستند.
تقویت ذهن و حافظه»
تقویت حافظه و ذهن در ده فصل از اینکه حافظه چیست میگوید. هارولد تیلور در فصل اول ساختار ذهن و حافظه را میشکافد و در فصل دوم درمورد شگفتیها و ظرفیت حافظه صحبت میکند. تیلور در فصل سوم راهکارها و پیشنهادهایی برای مراقبت بهتر و تغذیهی مناسب ارائه میدهد. در فصل چهارم از اتفاقات طبیعی و واکنشهایی که ممکن است برای حافظه رخ بدهد میخوانیم. در فصل پنجم از یاری رساندن به حافظه تقویت آن میخوانیم. فصل شش و هفت در مورد ارتباط و همکاری مغز و حافظه است و سه فصل دیگر در مورد روش حافظه برای به یاد آوردن اطلاعات مختلف (دیداری و شنیداری و کلامی و…) است.
کتاب ,حافظه ,تقویت ,فصل ,حافظهی , ,این کتاب ,در فصل ,را تقویت ,حافظه و ,تقویت کنیم
درباره این سایت